duminică, iunie 24

Intre mitocanii de Bucuresti si plavanii de Iasi


In urma cu mai putin de un an am renuntat la a mai frecventa salile de cinema si de teatru din capitala datorita nesimtirii fara margini a spectatorilor majoritari.

Reuseam sa depasesc, cu greu, freamatul recipientelor pentru cocosei, a.k.a popcorn, dar nu reuseam sa trec peste nesimtirea crasa a vecinilor. Bucuresteanul de rand obisnuieste sa vorbeasca singur, cu interlocutorii sai sau la telefon de parca ar fi in propriul birou, indiferent de locul in care se afla. Faptul e cu atat mai deranjant cand se intampla intr-o sala de cinema!

Reactiile tampite sunt o a alta caracteristica a "cinefilului" de capitala. La un film cu scene violente, sa-ti auzi vecinul razand cu pofta in momentul in care un personaj incearca sa si scoata sageata infipta in brat, mi se pare absolut cretin. La fel de inoportun ca aplauzele in timpul scenelor de teatru. Ei stau , privesc, inteleg ... sau nu, li se pare ca actorul a interpretat extraordinar un pasaj drept care dau drumul la o cascada de aplauze. Nu are importanta ca scot actorul din rol si pe ceilalti spectatori din spiritul piesei, important e sa comunice instant ca au inteles si ca le-a placut "faza".

Am luat la cunostiinta de toate astea in fata scenelor si ecranelor mari din capitala si am hotarat sa-mi menajez sistemul nervos si sa stau mai bine acasa.

De o vreme m-am mutat la Iasi.
Am fost de cateva ori la reprezentatiile Ludicului. Extraordinare, cum mi le aminteam dealtfel. Pe linga asta spectatorii, studenti in majoritate, foarte civilizati, tacuti in timpul pieselor si aplaudand doar la final asa cum e normal.

Mai ieri insa am calcat pragul salii de cinema de la ultimul etaj al Mall-ului Moldova. Piratii din Caraibe 3. Sala aproape plina. Popcorn. Cretini discutand cu voce tare in timpul filmului. Oameni razand ca niste retardati. Alte specii bipede sugandu-si dintii. Oribil.

Ma intreb daca acest "neaderthal de sala de spectacole" e o creatie a cinematografului de Mall ? sau a generatiei manelisti de tinichea.
Care or fi mai jos? Mitocanul de Multiplex / Movieplex sau plavanul de Glendale ?

Cert e ca nu mai calc nici in cinematografele din Iasi ... o vreme.